פסיכומטרי וחיות אחרות

מאת neshtehom

גיבובי פסיכומטריוואייי פסיכומטרי זה פשוט חופר!

קבלו שאלה: שני צינורות ממלאים בריכה בשעתיים. אם הפעילו צינור אחד ואחרי חצי שעה את הצינור השני מתי הבריכה תהיה מלאה?
כאילו, אם אני לא עושה קורס פסיכומטרי איך לעזאזל אני אמור לדעת איך לחשב את זה? אפשר לחשוב שאנשים מחשבים בשביל הכיף דברים כאלה ביום-ביום. ותקלטו שזאת לא היתה שאלה פסיכומטרית קשה במיוחד, סתם שאלה רגילה.
אני אישית חושב שצריך לבטל את כל העניין שנקרא פסיכומטרי כי לדעתי זה לא אומר כלום על היכולות האמיתיות של הבן-אדם ובטח לא אומר אם הוא יכול להצליח באוניברסיטה. נגיד אני רוצה ללמוד לדוגמה מנהל עסקים כדי לעשות הרבה כסף בחיים כי אמרו לי שזה תואר טוב וסבבה. אז למה בשביל זה אני צריך לכתוב חיבור פסיכומטרי או לפתור משוואות?

האמת, יש לי מזל שבחרתי בשכל לעשות קורס פסיכומטרי בהייקיו – אחרת אין לי מושג איך הייתי מצליח להשתלט על כל החומר שצריך לדעת בשביל להוציא ציון סבבה כמו שאני רוצה.

בקיצור, אני עושה כל מיני סימולציות של הבחינה, והמורה שלי נותן לי משימות אישיות וזה ממש כיף חיים, גם בשיעורים יש סרטונים מצחיקים ובכלל אני ממש נהנה בתכלס. עכשיו אני אספר לכם סיפור: אתמול כשהלכתי בבוקר בדרך אל שיעור פסיכומטרי נוסף, הייתי עסוק בלהריץ מראש מילים שלמדתי באנגלית שמופיעות תמיד בכל מבחן פסיכומטרי. אבל אז פתאום עצר אותי שוטר וביקש ממני תעודת זהות. בכל מקרה, הראיתי לו את התעודת זהות והכל היה בסדר. כאילו באיזה קטע אתה סתם עוצר אותי ברחוב? אז תכלס למה סיפרתי את זה? כי עוד שבוע אני עושה מבחן פסיכומטרי וחשוב לזכור ששם המרכז הארצי תמיד דורש לראות תעודת זהות ולא רשיון נהיגה או רב-קו או משהו כזה, אז מזל שיש לי תעודת זהות עלי. המורה שלי אמר שכל מועד פסיכומטרי יש כמה טמבלים שלא יכולים לעשות את הבחינה כי הם שכחו את התעודה בבית. כאילו איזה באסה זה יכול להיות? עשית שלושה חודשים קורס פסיכומטרי ולמדת והשקעת ובסוף על תעודה מטומטמת אתה לא יכול להיבחן. תאמינו לי אני לא מבין את העולם הזה.

